Dieta dla biegacza.

Ocena:
0
Witam,
Mam 20 lat, 175 cm wzrostu przy wadze 68-70 kg ( miewam dwukilogramowe skoki).
Biegam, średnio 5 razy w tyg. czasami zdarza się mniej, czasem częściej. Dziennie od 15-20 km, tygodniowo od 80-120. Posiadam grupę krwi 0, zależy mi na zrzuceniu 3-5 kg, szczególnie zależało by mi, na zredukowaniu trochę mięśni z nóg. Zależy mi także na poprawie sylwetki.

Obecnie nie stosuję żadnej diety, jem raczej co popadnie, dziennie jakieś 2000-3000 kalorii. Jak wspomniałem biegam jakieś 5 razy w tyg, oprócz tego staram się ćwiczyć (brzuszki, pompki itp. ), planuję też regularnie zacząć chodzić na basen.

Proszę o pomoc przy doborze diety, zależy mi na tym ile dziennie kalorii spożywać, czego się wystrzegać, czego jeść więcej, oraz ile posiłków dziennie spożywać.

Dodam, że jestem jeszcze uczniem technikum, codziennie chodzę do szkoły, biegam głównie wieczorami w godzinach około godz. 19. Dietę chciałbym też dostosować pod swoją grupę krwi.

Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam.

1 odpowiedź

Ocena:
0
Rozpatrując wagę w kontekście aktualnego ukierunkowania, to oczywiście mogłaby ona być nieco niższa. Jednak nie wiem na ile aktualna masa ciała jest uwarunkowana nagromadzeniem się zbędnej tkanki tłuszczowej a ana ile genetycznym typem budowy ciała. W treningu biegowym, najbardziej zaangażowaną grupą mięśni podczas wysiłku są oczywiście mięśnie nóg, stąd organizm utrzymuje bardziej wzmocnioną ich konstrukcję. Podobnie jest u kolarzy. Nie ma możliwości, aby za pomocą czynników dietetycznych redukować sobie na życzenie określone partie mięśni, szczególnie tych które są zaangażowane w wysiłek. Można próbować wymuszać spadek masy beztłuszczowej ciała kosztem niedożywienia, jednak będzie to niestety rzutować na spadek efektywności wysiłku, co oczywiście z punktu widzenia sportowego nie jest korzystne.