Kilka istotnych pytań o posiłki/suplementy w treningu na „budowę masy”

Ocena:
0
Mam kilka istotnych pytań o posiłki/suplementy w treningu na „budowę masy”.
Jestem osobą szczupłą ale taką, której co nieco gromadzi się w okolicy brzucha i pośladków. Ćwiczę od kilku miesięcy na siłowni, 2-3 razy w tygodniu.
Przez jakiś czas udało mi się zrzucić część „brzuszka” ale czuję, że znowu jest większy. Zastanawiam się co może być przyczyną. I tu mam kilka pytań:
1. Używam gainera Olimp Gainerator
http://www.kulturystyka.sklep.pl/product_info.php/products_id/1140854866/products_name/olimp-gainerator-3200g.html
Na jedną porcję 80g ten preparat ma takie porcje: Białko 16g i Węglowodany 56g
Nie wiem, może tych węglowodanów jest za dużo?
Może lepszym preparatem byłby ten preparat OLIMP Profi Mass
http://www.kulturystyka.sklep.pl/product_info.php/products_id/1140854867/products_name/olimp-profi-mass-2800g.html
który na porcję 50g ma Białka 22,5 g i węglowodanów 20 g ??

2. Jeśli po treningu mam zalecone aby zażyć 3 kapsułki CreatynyMonohydrat i 4 Glutaminy + ten ww. Gainer – czy ważne jest aby jak najszybciej po skończeniu treningu zażyć te specyfiki, czy może jest jakiś określony czas na to?
To pytanie głównie jest w kontekście tego, że gdybym po treningu siłowym chciał wykonać jeszcze aeroby 40 minut (lub 20 minut interwałowego) to czy te suplementy trzeba spożyć jak najszybciej po treningu siłowym, czy nie ma to znaczenia i można dopiero po 40’tu minutach aerobów ?
A może trzeba je spożyć po trenignu siłowym a przed aerobami/interwałowym?

3. Kiedyś gdzieś słysząłem jeszcze teorię, że jesli tych suplementów nie spozyje się do 40'tu minut po treningu to cały trening idzie na marne. Czy jest w tym stwierdzeniu coś prawdziwego?
4. Jeśli mam kłopot z przyrządzaniem posiłków zawierających mięsa/ryby(albo gdybym był wegetarianinem) to jak można je zastępować aby osiągać dobre rezultaty w budowie masy mięśniowej?

1 odpowiedź

Ocena:
0